Net Promoter Score (NPS) berekenen

Home Blog Net Promoter Score (NPS) berekenen

De Net Promoter Score (NPS) is een veelgebruikte methode om de tevredenheid en loyaliteit van klanten te meten door hen één eenvoudige vraag te stellen: "Hoe waarschijnlijk is het dat je ons bedrijf bij anderen zult aanbevelen?". Bij deze vraag hoort een schaal van 0 (niet waarschijnlijk) tot 10 (zeer waarschijnlijk). Als je weet hoe vaak jouw klanten voor elk van deze 11 mogelijke scores hebben gekozen, kun jij de Net Promoter Score van jouw bedrijf met deze tool eenvoudig uitrekenen.

Aantal reacties per score
Net Promoter Score (NPS)
Percentage Promoters (0%) - Percentage Detractors (0%) =

0

De Net Promoter Score (NPS) wordt berekend door het percentage klanten dat jouw bedrijf een score van 6 of lager heeft gegeven (deze klanten worden ook wel "Detractors" genoemd) af te trekken van het percentage klanten dat jouw bedrijf een score van 9 of hoger heeft gegeven (deze klanten worden ook wel "Promoters" genoemd).

De laagst mogelijke Net Promoter Score is -100 en de hoogst mogelijke NPS bedraagt 100.